Ik heb nu wel een twitter account maar ik zie mezelf het eigenlijk nog niet zo één-twee-drie gebruiken. Het is een tijdrovende klus om in contact te komen met twitteraars die je kent en jezelf bij een groep toe te voegen. Bovendien lijkt het me toch het snelst als je tweets de wereld instuurt/ontvangt via je mobieltje i.pv., in mijn geval, een zeer trage computer.
Ik heb wel nog even gelezen over Tweetdeck; de browser die je verbindt met contactpersonen op Twitter, Facebook, LinkedIn etc.
Duidelijke categorieen helpen je op weg naar het onderwerp waarover je met anderen wilt communiceren. Erg 'des bibliotheeks', indeling naar onderwerp en alfabetisch gerangschikt. Via rubrieken als steden, kunst, techniek, politiek en eten bv. kom je snel in contact met mensen die dezelfde interesses delen.
Tot slot nog even gekeken op het blog van Wilma van den Brink. Zij stelt dat sociale media een prima middel lijken om aan de weet te komen wat klanten van de bibliotheek vinden en hoe de organisatie vervolgens meer kan aansluiten bij de verschillende doelgroepen.Via bv. Twitter meer interactie met de klanten. Dit lijkt me prima!
Tot zover Twitter, op naar ding 13:)
Luccia
Vraag aan wat directe collega's hun twitternaam en dan heb je ze zo toegevoegd. Ook kan je op de naam van andere bibliotheken zoeken en die toevoegen om te gaan volgen. Dan krijg je een beetje een idee van hoe het gaat, en wie weet sla je zelf ook wel aan het twitteren. Probeer het in ieder geval een keertje. Als is het maar een dag, want op die manier leer je het beste hoe twitter werkt.
BeantwoordenVerwijderen